O nás
Základní informace
Právní forma: zapsaný ústav, zapsaný dne 23. 3. 2016 v rejstříku ústavů vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl U, vložka 400
IČO: 70845387
Bankovní spojení: 166 699 448 / 0300
Datová schránka: q4vzwqm
Korespondenční adresa organizace: Sušilova 1528, 500 02 Hradec Králové
Adresa sídla organizace, fakturační adresa: Dlabačova 2208, 288 02 Nymburk
Kancelář správy organizace: Sušilova 1528, 500 02 Hradec Králové (mapa)
Telefon: +420 495 401 565
E-mail: info@os-semiramis.cz
Web: www.os-semiramis.cz
Zakladatel: Mgr. Miroslav Zavadil, DiS.
Ředitel: Mgr. Miroslav Zavadil, DiS.
Odborná ředitelka: Mgr. Lenka Dokládalová Bednářová
Předseda správní rady: Mgr. Vojtěch Janouškovec, DiS.
Člen správní rady: doc. PhDr. Václav Bělík, Ph.D.
Člen správní rady: Ing. Milan Slezák
Revizorka: Mgr. Jitka Musilová, DiS.
Deklarace identity
Každý v životě někam směřuje. Přijímáme jedinečnost člověka a věříme, že stojí za to hledat společně cestu dál.
KDO JE NAŠÍ CÍLOVOU SKUPINOU?
- Uživatelé nelegálních a legálních návykových látek, lidé s procesní závislostí
- Osoby v konfliktu se zákonem
- Rodiny a osoby blízké
- Děti a mládež
- Odborná veřejnost
JAKÉ JSOU NAŠE CÍLE?
- Sociální a zdravotní stabilizace klientů.
- Zvýšení kompetencí klientů k řešení životních situací.
- Posílení a podpora funkčního rodinného prostředí.
- Zvýšení odolnosti klientů vůči různým formám rizikového chování.
- Podílení se na ochraně veřejného zdraví.
- Spolupráce s odbornou veřejností na zvyšování kvality poskytovaných služeb.
- Aktivní ovlivňování odborného i právního prostředí neziskového sektoru v ČR.
JAKÉ PRINCIPY PŘI POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB DODRŽUJEME?
- Kvalita a profesionalita
- Poskytujeme registrované sociální služby, certifikované adiktologické služby, zdravotní služby a preventivní služby. Zakládáme si na odbornosti, kvalifikaci a celoživotním vzdělávání pracovníků. Vyhledáváme a tvoříme nové přístupy.
- Individuální přístup ke klientům
- Klient je pro nás rovnoprávným a respektovaným partnerem, nikoli pasivním příjemcem služeb. Zohledňujeme jeho možnosti, schopnosti a vlastní rozhodnutí.
- Přístupnost služeb
- Naše služby jsou organizované tak, aby osobám spadajícím do cílové skupiny nekladly zbytečné překážky pro jejich využití.
- Poskytování služeb v souladu se zájmy veřejnosti
- Naše služby snižují negativní dopady závislostního a dalšího rizikového chování na společnost.
- Transparentnost
Kde působíme
KDE VŠUDE POSKYTUJEME NAŠE SLUŽBY?
SEMIRAMIS z. ú. poskytuje služby v oblasti prevence rizikového chování, adiktologických služeb, poradenství a terapie pro rodiny a vzdělávání. Působíme na území Středočeského, Královéhradeckého, Pardubického kraje a hlavního města Prahy.
Stížnosti
PODÁNÍ STÍŽNOSTI
Pokud nejste spokojeni s kvalitou služeb, způsobem jejich poskytování nebo přístupem pracovníků, můžete podat stížnost. Vaší stížností se budeme zabývat a v případě, že bude oprávněná, přijmeme opatření k nápravě situace.
Jak na to?
Stížnost může podat klient, nebo jakákoli jiná fyzická či právnická osoba. Stížnost může být podána ústně nebo písemně. Ústně ji lze podat pracovníkovi nebo vedoucímu příslušné centra (sepíše s Vámi záznam o podání stížnosti), písemně pak na e-mail služby, dopisem na poštovní adresu služby nebo do schránky stížností, umístěné v jednotlivých centrech (u terénního programu – můžete využít schránku v kontaktním a poradenském centru). Do těchto schránek lze podat i stížnosti anonymní.
Pro podání stížnosti si můžete zvolit zástupce, případně doprovod.
Vyřízení stížnosti
Vaše stížnost bude vyřízena vždy písemně, a to do 14 pracovních dní. Pokud to bude možné a budete o to stát, vedoucí centra se s Vámi sejde a vše Vám vysvětlí i ústně. Řešení anonymní stížnosti bude vyvěšeno na nástěnce v příslušném centru.
Odvolání
Nejprve se stížností bude zabývat vedoucí daného centra, v případě, že nebudete s řešením spokojeni, můžete se odvolat, a to k řediteli organizace. Nebudete-li spokojeni ani poté, lze se odvolat ke správní radě organizace. Další odvolání není možné, ale pokud budete mít pocit, že byla porušena Vaše práva, můžete se obrátit na Veřejného ochránce práv.
Má cenu podávat stížnost?
Ano. Vaše stížnost je pro nás zdrojem informací o tom, co bychom při poskytování služeb měli zlepšit.
KONTAKTY PRO PODÁNÍ STÍŽNOSTI
Vedoucí center: viz stránka s kontakty
Ředitel organizace: Mgr. Miroslav Zavadil, DiS.
Správní Rada: SEMIRAMIS z. ú., správní rada, Sušilova 1528, 500 02 Hradec Králové
Veřejný ochránce práv: Údolní 39, 60200 Brno, e-mail: podatelna@ochrance.cz, tel: +420 542 542 888
Ochrana osobních údajů
ZÁSADY OCHRANY OSOBNÍCH A DALŠÍCH ZPRACOVÁVANÝCH ÚDAJŮ NA ZÁKLADĚ OBECNÉHO NAŘÍZENÍ O OCHRANĚ OSOBNÍCH ÚDAJŮ (EU) 2016/679 (GDPR)
Etický kodex
1. Účel etického kodexu
Tento etický kodex určuje základní povinnosti zaměstnanců SEMIRAMIS z. ú. (dále jen „organizace“) při výkonu a v souvislosti s výkonem pracovních povinností.
Základními hodnotami organizace, které má každý zaměstnanec ctít a vytvářet tak základ pro budování a posílení důvěry veřejnosti ve služby a poslání organizace jsou: týmová práce, odpovědnost, kvalita a profesionální přístup.
Mimo tento Etický kodex má každá služba zpracován etický kodex vlastní, který je obsažen v metodikách center a jehož dodržování je rovněž závazné.
2. Oblasti etického kodexu
Etický kodex upravuje povinnosti zaměstnance v následujících oblastech: Požadavky organizace na zaměstnance, zaměstnanec a jeho vztah k organizaci, vztah organizace (zaměstnance) a okolí.
2.1 Požadavky organizace na zaměstnance:
– Zaměstnanec se přiměřeně obléká a uzpůsobuje svůj zevnějšek a úpravu aktuální pracovní situaci
– Zaměstnanec dbá o svůj profesní růst a rozvoj, kultivuje svoji odbornost včetně prevence před vyhořením
– Zaměstnanec aktivně přistupuje k práci a k řešení pracovních problémů
– Zaměstnanec nezneužívá pracovní nástroje a informace získané v práci ke svému osobnímu prospěchu
– Zaměstnanec dokáže přebírat zodpovědnost za svá vlastní rozhodnutí a pochybení, nesvalovat chybu na ostatní zaměstnance, případně na vedení organizace
– Zaměstnanec si je vědom svých profesních a zaměstnaneckých hranic (respektuje kulturu organizace, rozhodnutí vedení, svoji roli a pozici v organizaci)
2.2 Zaměstnanec a jeho vztah k organizaci:
– Zaměstnanec prezentuje své připomínky a podněty ať již k zaměstnancům organizace nebo k organizaci samotné na vhodném místě a vhodným způsobem
– Zaměstnanec je loayální vůči organizaci
– Zaměstnanec chrání know-how a ostatní informace organizace a nevynáší je z organizace ven a nezneužívá je pro vlastní prospěch, a to i po ukončení pracovního poměru
– Zaměstnanec je schopen respektovat rozhodnutí vedení a nadřadit ho nad individuální a týmové zájmy
– Zaměstnanec respektuje práva klientů, a to i při profesních setkání v rámci organizace
– Profesní a zaměstnanecká odpovědnost zaměstnance má prioritu nad osobními zájmy
2.3 Vztah organizace (zaměstnance) a okolí:
– Zaměstnanec ve svém soukromém životě respektuje pravidla, která nejsou v příkrém rozporu s principy, cíli a posláním organizace
– Zaměstnanec reflektuje etické otázky spojené s výkonem profese a zaměstnání a usiluje o jejich řešení za využití standardních prostředků
– Zaměstnanec se jako soukromá osoba mimo pracovní výkon prezentuje jako pracovník profese, nikoli jako pracovník organizace (např. členství v politických stranách)
– Zaměstnanec ctí zásadu kolegiality a brání dobré jméno organizace
3. Závaznost Etického kodexu
Porušování tohoto kodexu může být posuzováno jako porušení pracovní kázně se všemi z toho vyplývajícími důsledky dle Personálního předpisu a Sankčního řádu.
Kodex je pro zaměstnance závazný.
Certifikace odborné způsobilosti
Všechny naše adiktologické služby jsou držitelem certifikátu odborné způsobilosti pro poskytování služeb, vydaného Radou vlády pro koordinaci protidrogové politiky ČR, jež osvědčuje soulad se Standardy odborné způsobilosti pro zařízení a programy poskytující adiktologické odborné služby.
Registrace sociálních služeb
Všechna naše zařízení, kromě primární prevence, jsou registrována jako sociální služby dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
Členství v asociacích
Jako organizace jsme členem Asociace poskytovatelů sociálních služeb.
Naše terénní programy, kontaktní a poradenské centrum i nízkoprahové zařízení pro děti a mládež jsou členy České asociace streetwork.
podporují nás
dále děkujeme:
MUDr. Vratislav Řehák, Remedis, s.r.o
MUDr. Šárka Volejníková, AbbVie s.r.o.
Ing. Petr Schamberger, AbbVie s.r.o