O nás

Základní informace

Právní forma: zapsaný ústav, zapsaný dne 23. 3. 2016 v rejstříku ústavů vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl U, vložka 400
IČO: 70845387
Bankovní spojení: 166 699 448 / 0300
Datová schránka: q4vzwqm
Korespondenční adresa organizace: Sušilova 1528, 500 02 Hradec Králové
Adresa sídla organizace, fakturační adresa: Dlabačova 2208, 288 02 Nymburk
Kancelář správy organizace: Sušilova 1528, 500 02 Hradec Králové (mapa)
Telefon: +420 495 401 565
E-mail: info@os-semiramis.cz
Web: www.os-semiramis.cz

Zakladatel: Mgr. Miroslav Zavadil, DiS.
Ředitel: Mgr. Miroslav Zavadil, DiS.
Odborná ředitelka: Mgr. Lenka Dokládalová Bednářová

Předseda správní rady: Mgr. Vojtěch Janouškovec, DiS.
Člen správní rady: doc. PhDr. Václav Bělík, Ph.D.
Člen správní rady: Ing. Milan Slezák
Revizorka: Mgr. Jitka Musilová, DiS.

Deklarace identity

Každý v životě někam směřuje. Přijímáme jedinečnost člověka a věříme, že stojí za to hledat společně cestu dál.

KDO JE NAŠÍ CÍLOVOU SKUPINOU?

  • Uživatelé nelegálních a legálních návykových látek, lidé s procesní závislostí
  • Osoby v konfliktu se zákonem
  • Rodiny a osoby blízké
  • Děti a mládež
  • Odborná veřejnost

JAKÉ JSOU NAŠE CÍLE?

  • Sociální a zdravotní stabilizace klientů.
  • Zvýšení kompetencí klientů k řešení životních situací.
  • Posílení a podpora funkčního rodinného prostředí.
  • Zvýšení odolnosti klientů vůči různým formám rizikového chování.
  • Podílení se na ochraně veřejného zdraví.
  • Spolupráce s odbornou veřejností na zvyšování kvality poskytovaných služeb.
  • Aktivní ovlivňování odborného i právního prostředí neziskového sektoru v ČR.

JAKÉ PRINCIPY PŘI POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB DODRŽUJEME?

 

  1. Kvalita a profesionalita
    • Poskytujeme registrované sociální služby, certifikované adiktologické služby, zdravotní služby a preventivní služby. Zakládáme si na odbornosti, kvalifikaci a celoživotním vzdělávání pracovníků. Vyhledáváme a tvoříme nové přístupy.
  2. Individuální přístup ke klientům
    • Klient je pro nás rovnoprávným a respektovaným partnerem, nikoli pasivním příjemcem služeb. Zohledňujeme jeho možnosti, schopnosti a vlastní rozhodnutí.
  3. Přístupnost služeb
    • Naše služby jsou organizované tak, aby osobám spadajícím do cílové skupiny nekladly zbytečné překážky pro jejich využití.
  4. Poskytování služeb v souladu se zájmy veřejnosti
    • Naše služby snižují negativní dopady závislostního a dalšího rizikového chování na společnost.
  5. Transparentnost
Kde působíme

KDE VŠUDE POSKYTUJEME NAŠE SLUŽBY?

SEMIRAMIS z. ú. poskytuje služby v oblasti prevence rizikového chování, adiktologických služeb, poradenství a terapie pro rodiny a vzdělávání. Působíme na území Středočeského, Královéhradeckého, Pardubického kraje a hlavního města Prahy.

Stížnosti

PODÁNÍ STÍŽNOSTI

Pokud nejste spokojeni s kvalitou služeb, způsobem jejich poskytování nebo přístupem pracovníků, můžete podat stížnost. Vaší stížností se budeme zabývat a v případě, že bude oprávněná, přijmeme opatření k nápravě situace.

Jak na to?

Stížnost může podat klient, nebo jakákoli jiná fyzická či právnická osoba. Stížnost může být podána ústně nebo písemně. Ústně ji lze podat pracovníkovi nebo vedoucímu příslušné centra (sepíše s Vámi záznam o podání stížnosti), písemně pak na e-mail služby, dopisem na poštovní adresu služby nebo do schránky stížností, umístěné v jednotlivých centrech (u terénního programu – můžete využít schránku v kontaktním a poradenském centru). Do těchto schránek lze podat i stížnosti anonymní.

Pro podání stížnosti si můžete zvolit zástupce, případně doprovod.

Vyřízení stížnosti

Vaše stížnost bude vyřízena vždy písemně, a to do 14 pracovních dní. Pokud to bude možné a budete o to stát, vedoucí centra se s Vámi sejde a vše Vám vysvětlí i ústně. Řešení anonymní stížnosti bude vyvěšeno na nástěnce v příslušném centru.

Odvolání

Nejprve se stížností bude zabývat vedoucí daného centra, v případě, že nebudete s řešením spokojeni, můžete se odvolat, a to k řediteli organizace. Nebudete-li spokojeni ani poté, lze se odvolat ke správní radě organizace. Další odvolání není možné, ale pokud budete mít pocit, že byla porušena Vaše práva, můžete se obrátit na Veřejného ochránce práv.

Má cenu podávat stížnost?

Ano. Vaše stížnost je pro nás zdrojem informací o tom, co bychom při poskytování služeb měli zlepšit.

KONTAKTY PRO PODÁNÍ STÍŽNOSTI

Vedoucí center: viz stránka s kontakty

Ředitel organizace: Mgr. Miroslav Zavadil, DiS.

Správní Rada: SEMIRAMIS z. ú., správní rada, Sušilova 1528, 500 02 Hradec Králové

Veřejný ochránce práv: Údolní 39, 60200 Brno, e-mail: podatelna@ochrance.cz, tel: +420 542 542 888

Ochrana osobních údajů

ZÁSADY OCHRANY OSOBNÍCH A DALŠÍCH ZPRACOVÁVANÝCH ÚDAJŮ NA ZÁKLADĚ OBECNÉHO NAŘÍZENÍ O OCHRANĚ OSOBNÍCH ÚDAJŮ (EU) 2016/679 (GDPR)

Jako správce vaše osobní údaje chráníme v maximální možné míře pomocí moderních technologií, které odpovídají stupni technického rozvoje a prohlašujeme, že jsme podnikli veškerá možná, známá opatření, abychom tyto údaje zabezpečili před neoprávněnými zásahy třetích osob.

Na této stránce naleznete přehled hlavních principů ochrany osobních údajů a dalších zpracovávaných údajů (zpracováváním osobních údajů se rozumí jakákoliv operace nebo soubor operací s osobními údaji nebo soubory osobních údajů, který je prováděn pomocí či bez pomoci automatizovaných postupů, jako je shromáždění, zaznamenání, uspořádání, strukturování, uložení, přizpůsobení nebo pozměnění, vyhledání, nahlédnutí, použití, zpřístupnění přenosem, šíření nebo jakékoliv jiné zpřístupnění, seřazení či zkombinování, omezení, výmaz nebo zničení osobních údajů).

1. KDO VAŠE ÚDAJE ZPRACOVÁVÁ?

Jsme zapsaný ústav (bývalé občanské sdružení) SEMIRAMIS z. ú. Při zpracovávání osobních údajů odpovídáme za dodržování veškerých platných právních předpisů na území České republiky a dále Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES.

Při zpracování osobních údajů organizace zavedla a dodržuje obecně uznávané standardy technické a organizační bezpečnosti a další opatření nezbytná pro dosažení maximálního zabezpečení při zpracování osobních údajů.

Kontaktní údaje organizace (správce): email: info@os-semiramis.cz Telefon: +420 495 401 565, Adresa: SEMIRAMIS z. ú., Dlabačova 2208, Nymburk, 288 02

2. JAKÉ VAŠE OSOBNÍ ÚDAJE ZPRACOVÁVÁME?

Zpracováváme pouze osobní údaje, které nám poskytujete v souvislosti s využíváním našich služeb. Jsou to takové údaje, které jsou nezbytně nutné k uzavření smlouvy o poskytování sociálních služeb dle § 91 zákona 108/2006 Sb., o poskytování služeb primární prevence rizikového chování dle aktuální verze Standardů odborné způsobilosti poskytovatelů programů školské primární prevence rizikového chování (včetně všech odpovídajících aktuálních metodických pokynů a vyhlášek MŠMT) a o poskytování vzdělávaní dle akreditačního systému DVPP MŠMT (zákon č. 563/2004 Sb., vyhláška č. 317/2005 Sb.) a akreditačního vzdělávacího systému MPSV (vyhláška č. 176/2009 Sb.).

Nezpracováváme žádné citlivé osobní údaje ve smyslu Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (EU) 2016/679 (GDPR).
Služby kontaktního centra, terénní program, nízkoprahový klub pro děti a mládež, odborné sociální poradenství, primární prevence rizikového chování mohou být v základním rozsahu poskytovány anonymně.
Některé typy služeb nemohou být poskytovány anonymně, jsou zde zpracovávány následující údaje:

Centra primární prevence
• Základní kontaktní údaje spolupracujících škol (název, adresa, telefonní číslo, email, IČO).
• Základní kontaktní údaje spolupracujících pedagogů a vedení škol (jméno a příjmení, telefonní číslo, email).
• Základní údaje o spolupracujících školních třídách (název třídy, počet žáků, jméno a příjmení třídního učitele).
• Jméno a příjmení žáka (pouze v případě záznamu o mimořádné události).

Centrum vzdělávacích aktivit
• Základní kontaktní údaje zájemců a účastníků vzdělávacích aktivit (jméno a příjmení, datum narození, instituce ve které pracují, telefonní číslo, email, fakturační adresu). Datum narození je potřebný pro získání certifikátu dle akreditačních podmínek.

Centrum rodinného poradenství a terapie
• Základní kontaktní údaje klientů/zájemců (jméno a příjmení, telefonní číslo, adresa bydliště).

Nízkoprahový klub pro děti a mládež
• V rámci specifických služeb (např. výjezd klientů) zpracováváme jméno a příjmení zájemce/klienta, jméno a příjmení rodiče, telefonní číslo rodiče.

Ve všech typech služeb zpracováváme údaje o situaci zájemce/klienta/účastníka za účelem jejího zhodnocení a naplánování adekvátní podpory.
Dále zpracováváme ty údaje, které od Vás získáváme již tím, že využíváte našich služeb.

3. PROČ A NA ZÁKLADĚ ČEHO VAŠE OSOBNÍ ÚDAJE ZPRACOVÁVÁME?

Organizace zpracovává osobní údaje za účelem poskytování sociálních služeb, služeb primární prevence rizikového chování a vzdělávání. Hlavním důvodem, proč zpracováváme Vaše osobní údaje je možnost poskytovat Vám služby, o které jste projevili zájem.

V některých případech jsme oprávněni zpracovávat osobní údaje bez vašeho souhlasu, za účelem poskytování našich služeb. Tyto osobní údaje jsme oprávněni zpracovávat na základě právních důvodů, kterými může být plnění smlouvy a plnění povinností s tím souvisejících, plnění právní povinnosti organizace nebo oprávněný zájem organizace. V případě, že nemůžeme zpracování založit na žádném z výše uvedeného právního důvodu, potřebujeme Váš souhlas, abychom mohli zpracování provádět.

Pokud souhlasíte se zpracováním jiných než výše uvedených osobních údajů, musí být tento souhlas v písemné formě. Souhlas se uděluje s účinností dnem poskytnutí souhlasu. Souhlas je platný do jeho odvolání. V případě, že dříve, než souhlas odvoláte, již nebude existovat legitimní účel pro zpracování Vašich osobních údajů, tyto osobní údaje organizace zlikviduje.
Souhlas můžete kdykoli odvolat, a to i bez uvedení důvodu.

4. JAK DLOUHO VAŠE ÚDAJE ZPRACOVÁVÁME?

Osobní údaje jsme oprávněni zpracovávat pouze po dobu nezbytnou.

Vaše údaje budeme zpracovávat po celou dobu využívání našich služeb (tj. trvání smluvního vztahu mezi námi, i ústní formou) a následně po dobu nezbytně nutnou, protože k tomu nás zavazují zákonné normy.
Zde bychom Vás však chtěli upozornit, že ty osobní údaje, které jsou nezbytné pro řádné poskytnutí služby, resp. pro splnění všech našich povinností, ať již tyto povinnosti vyplývají ze smlouvy mezi námi či z obecně závazných právních předpisů musíme zpracovávat bez ohledu na Vámi udělený souhlas po dobu stanovenou příslušnými právními předpisy či v souladu s nimi i po případném odvolání Vašeho souhlasu.

5. KDO VŠECHNO MÁ K VAŠIM ÚDAJŮM PŘÍSTUP?

Vaše osobní údaje nepředáváme žádné další osobě bez Vašeho výslovného souhlasu s výjimkou situací vyplývajících z dalších právních norem.

Vaše údaje jsou u nás v bezpečí. Pečlivě si vybíráme své partnery, kterým Vaše data svěřujeme a kteří jsou schopni zajistit takové technické a organizační zabezpečení Vašich údajů, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k Vašim údajům či k jejich jinému zneužití. Ochrana Vašich dat je naší prioritou. Všichni naši partneři jsou vázáni povinností mlčenlivosti a nesmějí využít poskytnuté údaje k žádným jiným účelům, než ke kterým jsme jim je zpřístupnili.

Třetími stranami (zpracovateli), které mohou mít přístup k Vašim osobním údajům tak dle povahy služby, kterou využíváte, nebo jste využívali, jsou:
• účetní firma:Ing. Alena Válková, Nymburk, V Zahrádkách 1636/15, PSČ 28802
• Za určitých, přesně definovaných, podmínek jsme pak povinni některé Vaše osobní údaje předat na základě platných právních předpisů např. OSPOD, Policii ČR, popř. jiným orgánům činným v trestním řízení včetně specializovaných útvarů a dalším orgánům veřejné správy.

6. JAKÁ MÁTE PRÁVA V SOUVISLOSTI S OCHRANOU OSOBNÍCH ÚDAJŮ?

Máte veškerá práva vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

Ve vztahu k Vašim osobním údajům máte zejména následující práva:
• právo proti zpracování osobních údajů se odvolat,
• právo osobní údaje opravit či doplnit,
• právo požadovat omezení zpracování,
• právo vznést námitku či stížnost proti zpracování v určitých případech,
• právo požadovat přenesení údajů,
• právo být informován o porušení zabezpečení osobních údajů v určitých případech,
• právo na výmaz osobních údajů (právo být „zapomenut“) v určitých případech,
• další práva stanovená v zákoně o ochraně osobních údajů a v obecném nařízení o ochraně osobních údajů č. 2016/679 po nabytí jeho účinnosti.

Žádný z Vašich osobních údajů nemůže být opraven či vymazán, pokud by tím byla narušena některá ze zákonných povinností správce osobních údajů.

Tyto informace o ochraně osobních údajů nabývají platnosti a účinnosti dne 25. 05. 2018 a mohou být průběžně aktualizovány.
Informace související se zpracováním Vašich osobních údajů Vám budou předány srozumitelně a jasně vždy v rámci poskytování našich služeb.

Etický kodex

1. Účel etického kodexu
Tento etický kodex určuje základní povinnosti zaměstnanců SEMIRAMIS z. ú. (dále jen „organizace“) při výkonu a v souvislosti s výkonem pracovních povinností.
Základními hodnotami organizace, které má každý zaměstnanec ctít a vytvářet tak základ pro budování a posílení důvěry veřejnosti ve služby a poslání organizace jsou: týmová práce, odpovědnost, kvalita a profesionální přístup.
Mimo tento Etický kodex má každá služba zpracován etický kodex vlastní, který je obsažen v metodikách center a jehož dodržování je rovněž závazné.

2. Oblasti etického kodexu
Etický kodex upravuje povinnosti zaměstnance v následujících oblastech: Požadavky organizace na zaměstnance, zaměstnanec a jeho vztah k organizaci, vztah organizace (zaměstnance) a okolí.
2.1 Požadavky organizace na zaměstnance:
– Zaměstnanec se přiměřeně obléká a uzpůsobuje svůj zevnějšek a úpravu aktuální pracovní situaci
– Zaměstnanec dbá o svůj profesní růst a rozvoj, kultivuje svoji odbornost včetně prevence před vyhořením
– Zaměstnanec aktivně přistupuje k práci a k řešení pracovních problémů
– Zaměstnanec nezneužívá pracovní nástroje a informace získané v práci ke svému osobnímu prospěchu
– Zaměstnanec dokáže přebírat zodpovědnost za svá vlastní rozhodnutí a pochybení, nesvalovat chybu na ostatní zaměstnance, případně na vedení organizace
– Zaměstnanec si je vědom svých profesních a zaměstnaneckých hranic (respektuje kulturu organizace, rozhodnutí vedení, svoji roli a pozici v organizaci)
2.2 Zaměstnanec a jeho vztah k organizaci:
– Zaměstnanec prezentuje své připomínky a podněty ať již k zaměstnancům organizace nebo k organizaci samotné na vhodném místě a vhodným způsobem
– Zaměstnanec je loayální vůči organizaci
– Zaměstnanec chrání know-how a ostatní informace organizace a nevynáší je z organizace ven a nezneužívá je pro vlastní prospěch, a to i po ukončení pracovního poměru
– Zaměstnanec je schopen respektovat rozhodnutí vedení a nadřadit ho nad individuální a týmové zájmy
– Zaměstnanec respektuje práva klientů, a to i při profesních setkání v rámci organizace
– Profesní a zaměstnanecká odpovědnost zaměstnance má prioritu nad osobními zájmy
2.3 Vztah organizace (zaměstnance) a okolí:
– Zaměstnanec ve svém soukromém životě respektuje pravidla, která nejsou v příkrém rozporu s principy, cíli a posláním organizace
– Zaměstnanec reflektuje etické otázky spojené s výkonem profese a zaměstnání a usiluje o jejich řešení za využití standardních prostředků
– Zaměstnanec se jako soukromá osoba mimo pracovní výkon prezentuje jako pracovník profese, nikoli jako pracovník organizace (např. členství v politických stranách)
– Zaměstnanec ctí zásadu kolegiality a brání dobré jméno organizace
3. Závaznost Etického kodexu
Porušování tohoto kodexu může být posuzováno jako porušení pracovní kázně se všemi z toho vyplývajícími důsledky dle Personálního předpisu a Sankčního řádu.
Kodex je pro zaměstnance závazný.

Certifikace odborné způsobilosti

Všechny naše adiktologické služby jsou držitelem certifikátu odborné způsobilosti pro poskytování služeb, vydaného Radou vlády pro koordinaci protidrogové politiky ČR, jež osvědčuje soulad se Standardy odborné způsobilosti pro zařízení  a programy poskytující adiktologické odborné služby.

Registrace sociálních služeb

Všechna naše zařízení, kromě primární prevence, jsou registrována jako sociální služby dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.

Členství v asociacích

Jako organizace jsme členem Asociace poskytovatelů sociálních služeb.

Asociace poskytovatelů sociálních služeb - logo

Naše terénní programy, kontaktní a poradenské centrum i nízkoprahové zařízení pro děti a mládež jsou členy České asociace streetwork.

 

podporují nás

MPSV

Ministerstvo práce a sociálních věcí

Úřad vlády České republiky

Rada vlády pro koordinaci politiky v oblasti závislostí

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Pardubický kraj
Královéhradecký kraj
Středočeský kraj
Broumov

Bakov nad Jizerou

Česká Skalice

Bělá pod Bezdězem

Česká Třebová

Brandýs nad Labem – Stará Boleslav

Dobruška

Čelákovice

Hlinsko

Horní Počernice

Hořice

Kosmonosy

Hradec Králové

Kralupy nad Vltavou

Hronov

Lysá nad Labem

Chlumec nad Cidlinou

Mělník

Chlumec nad Cidlinou

Milovice

Mladá Boleslav

Mladá Boleslav

Chrudim

Mnichovo Hradiště

Chvaletice

Neratovice

Nymburk

Nymburk

Jaroměř

Praha

Kostelec nad Orlicí

Praha – Běchovice

Králíky

Praha 14

Lanškroun

Praha – Újezd nad Lesy

Chvaletice

Trutnov

Nadace ČEZ
Potravinové banky
Nadace ČEZ

dále děkujeme:

MUDr. Vratislav Řehák, Remedis, s.r.o

MUDr. Šárka Volejníková, AbbVie s.r.o.

Ing. Petr Schamberger, AbbVie s.r.o