Centrum 

intervenčních programů

Kontaktní a poradenské centrum Mladá Boleslav

Jsme tu pro všechny kolektivy, které potřebují pomoc s obnovou zdravých vztahů ve třídě nebo provést jinou náročnou situací.

Vyjíždíme do škol a tříd ve Středočeském, Pardubickém i Královéhradeckém kraji.

Centrum intervenčních programů

Sadová 2107, 288 02 Nymburk

 

PO – PÁ 8:00 – 16:30

Telefon: 605 367 905
Email: cip@laxus.cz
Vedoucí: Sára Marková

Jsme tady pro třídní kolektivy, kde běžný program primární prevence už nestačí, ale pořád ještě můžeme společně najít správný směr!

aktuality

Do konce roku 2024 nepřijímáme žádné zájemce o praxi, z důvodu plné kapacity.

poskytované služby

Poradenské služby pro školu a její pedagogy

Předtím, než začne přímá práce se třídou probíhá úvodní schůzka s vedením školy a zúčastněnými pedagogy (třídní učitel, školní metodik prevence, školní psycholog a podobně), během které dochází k mapování výchozí situace a stanovení zakázky ze strany školy, tedy definování cíle programu.

Během přímé práce se třídou probíhají konzultační a reflektivní setkání s třídním učitelem, školním metodikem prevence a zástupcem vedení školy, kdy dochází nejen k předávání doporučení ze strany lektorů, ale také k vzájemné reflexi na proběhlé setkání.

Přímá intervenční setkání se třídou

Intervenční program se skládá z minimálně 2 až 3 setkání, dle povahy řešeného tématu a vývojového stupně žáků. První setkání je zpravidla převážně mapující, druhé a popř. třetí setkání má intervenční charakter, kde je cíleno na konkrétní problém a pracuje se na zakázce školy. Setkání probíhají zpravidla v intervalech 2-4 týdnů, závisle na řešeném tématu a věkové kategorii dětí.

Program se individuálně přizpůsobuje zakázce školy a třídnímu kolektivu.

Metodické a vzdělávací činnosti pro pedagogy

Součástí intervenčního programu je i podpora pedagogů, případně členů školního poradenského pracoviště, která má podobu buď širšího metodického vedení přímo ve škole, nebo vzdělávacích či kazuistických seminářů. Výběr z této nabídky činí zástupci školy po konzultaci a doporučení lektorů.

Pro efektivitu intervenčního programu je potřebnou a nedílnou součástí aktivní spolupráce třídního učitele i dalších pedagogů, kteří v mezidobí pracují na doporučeních nastavených lektory.

Věříme, že společně s třídním učitelem a dalšími pedagogy ve škole zvládneme nastartovat zdravé fungování kolektivu.

další informace

pro koho tu jsme

a) Třídní kolektivy, kde jsou narušeny vztahy mezi žáky (konflikty, nepropustné skupiny, neschopnost spolupráce)

b) Třídní kolektivy po ukončeném vyšetřování šikany

c) Třídní kolektivy při náročných životních situacích jednotlivých žáků (návrat z výchovného zařízení, příchod specifického žáka – národnostní, kulturní, fyzické, psychické a sociální odlišnosti)

O co společně usilujeme
  • Zlepšení třídního klimatu a vztahů ve třídě 
  • Emoční a vztahový rozvoj žáků i pedagogů
  • Podpora duševního zdraví žáků
  • Metodická podpora pedagogů
Naše pravidla

Třídního pedagoga vnímáme jako nenahraditelnou součást kolektivu, proto je jeho aktivní účast na programu jednou z podmínek jeho realizace. Obdobně to platí pro asistenta pedagoga, pokud má ve třídě stálé místo.

Jak to u nás chodí

Zástupce školy napíše nebo zavolá vedoucí centra. 

Po konzultaci si domluví termín úvodní schůzky a dojde ke sjednání závazné objednávky. 

Na úvodní schůzce společně s lektory podrobně zmapují situaci a domluví se na termínech setkání se třídou. 

Spolupráce se školou probíhá po celou dobu trvání programu, kdy škola může využívat naše poradenské služby.

Po ukončení setkání se třídou si škola volí jednu z možností návazné spolupráce (metodické vedení, vzdělávací či kazuistický seminář).

Schéma: Jak to u nás chodí

Po kliknutí na obrázek se vám otevře PDF ve větším rozlišení.

na čem si zakládáme?

Hlavními principy naší práce je důraz na:

  • Bezpečí
  • Odbornost
  • Individuální přístup
  • Podpora žáků i pedagogů
  • Otevřená komunikace
Ceník

Běžná cena programu je 25.000 Kč

V ceně je zahrnuto:

    • úvodní rozhovory s vedením školy, členy školního poradenského pracoviště a pedagogy, zmapování situace ve škole a třídním kolektivu, formování zakázky intervenčního programu 
    • přímou práci dvojice odborných lektorů se třídou
    • potřebný materiál k realizaci
    • cestovné
    • tvorba a prezentace závěrečné zprávy, vč. konkrétních doporučení k návazné práci

náš tým

Sára Marková

Vedoucí centra intervenčních programů

Mimo práci a studium je pro mě důležitý aktivní odpočinek, ideálně s dcerou, rodinou či přáteli. Když je chvíle pro zastavení, neodmítnu kvalitní knihu nebo seriál.

Michaela Dlouhá

lektorka intervenčních programů

Ráda se rozvíjím a posouvám dál učením nových věcí. Bez dobré kávy to ale nejde. Práci se snažím kompenzovat pohybem, časem stráveným se svým psem nebo objevováním nových chutí.

investice do dětí se vyplatí nám všem.

Jak to vidí samotné školy

Mystery Person
{

Služby Centra intervenčních programů bych doporučila každé škole, která řeší rizikové chování žáků. Z vlastní zkušenosti, kdy nám tato organizace pomohla již několikrát řešit vztahy mezi žáky, mohu vyzdvihnout velkou profesionalitu, vstřícnost, ochotu, organizaci i přístup a nalezení cesty k žákům. Závěrečnou zprávu ocenila i Česká školská inspekce.

5
2. ZŠ Dolní Bousov (výchovná poradkyně)
Mystery Person
{

S touto organizací spolupracujeme již čtvrtým rokem. Pomáhají nám nám při zajištění nejen primární prevence. Ta je systematická a dlouhodobá, rozložená do více ročníků. V situacích, kdy potřebujeme pomoci s konkrétním problémem vždycky najdou termín a přijedou pomoci intervenčním programem na míru. Každá návštěva je předem připravená, lektoři komunikují a zjišťují nastavení a atmosféru ve třídách. Lektorky jsou oporou pedagogům i vedení školy.

5
ZŠ Velké Popovice (ředitelka školy)

rok 2023 v číslech

7

lektorů

12

škol

17

tříd

383

žáků

810

kontaktů

podporují nás

Realizace projektu byla podpořena MŠMT.