N klub

mnichovo hradiště

N KLUB MNH BUDOVA

Jsme tady pro všechny děti a mladé lidi, kteří se nacházejí v náročné situaci, potřebují podporu a pomoc. Jsme tady pro ty, kteří hledají bezpečné místo pro sdílení starostí i radostí a naslouchající ucho.

Najdete nás na náměstí!

Masarykovo náměstí 243, 295 01 Mnichovo Hradiště

Úterý
11:00 – 14:00 individuální konzultace
14:00 – 18:00 klub

Středa
13:00 – 18:00 terén

Čtvrtek
11:00 – 14:00 individuální konzultace
14:00 – 18:00 klub

Pátek
13:00 – 18:00 terén

Telefon: 734 232 706
E-mail: nzdm.mh@os-semiramis.cz

Poskytované služby

Klub a terén

Poskytujeme dětem a mladým lidem bezpečný prostor pro setkávání a sdílení. Pracujeme s pravidly, podporujeme tak sociální dovednosti. S klienty se bavíme o různých tématech, která jsou pro mladé lidi aktuální. Připravujeme pro ně program a učíme je zodpovědnosti.

Příprava na život

Podporujeme naše klienty ve školní přípravě, pomáháme jim se zlepšovat a motivujeme je k dalšímu vzdělávání. Společně se učíme nevzdávat se, vytrvat a posouvat se v životě dál.

Bezpečně proti nudě

Společně sportujeme, tvoříme, vyrábíme a zkoušíme různé zážitkové techniky. Pořádáme výlety a turnaje. Spolu s klienty se učíme bezpečně a aktivně trávit volný čas, podporujeme je ve vlastní kreativitě a zodpovědnosti. Nabízíme dětem a mladým dospělým zážitky, které jsou pro ně často nové nebo nejsou v běžném životě jednoduše dosažitelné.

Jak to říct

Společně se podporujeme a učíme asertivitě, respektu a komunikaci. Učíme se v každodenním životě předcházet nedorozuměním, konfliktům a jejich řešení, ale také to, abychom si uměli říct o to, co potřebujeme nebo mluvit o tom, jak se cítíme.

Když přituhuje

Jsme si partnery v náročných a nelehkých životních situacích. Bavíme se o škole, kamarádech, rodině, průšvizích i rizikovém chování a společně hledáme cestu z nesnází ven.

Orgány v akci

 Nabízíme našim klientům doprovody na místa, kam je nesnadné jít sám. Chodíme s nimi např. na OSPOD, polici, soudy a jiné instituce. Umíme provést těmito místy a situacemi srozumitelně, pravdivě a otevřeně předávat informace, které jsou důležité.

Základní sociální poradenství

Předáváme dětem a mladým lidem informace o jejich právech a možnostech v rámci využívání sociálních služeb. Umíme navést, odkázat i doprovodit na místa, kde naši klienti naleznou další pomoc nebo podporu, pokud to sami nezvládneme.

naše služby poskytujeme bezplatně a anonymně

pro koho tu jsme

Děti a mladí lidé ve věku 6–26 let, kteří:

  • zažívají nepříznivé sociální situace
  • konfliktní společenské situace
  • obtížné životní události
  • omezující životní podmínky

Vztahují se k nim další charakteristiky:

  • nemohou nebo nechtějí se zapojit do standardních volnočasových aktivit
  • vyhýbají se standardním formám institucionalizované pomoci a péče.
  • dávají přednost pasivnímu trávení volného času
  • mají životní styl, který je ohrožující pro ně samé nebo jejich okolí a kvůli kterému se mohou dostávat do konfliktů
  • dostávají se do kontaktu s jakoukoliv formou rizikového chování (šikana, užívání návykových látek, rizikové sexuální chování apod.)
o co společně usilujeme

V bezpečném prostředí učíme děti a mladé lidi:

  • jak se orientovat ve stanovených pravidlech např. doma, ve škole, ve společnost
  • jak se orientovat v mezilidských vztazích. Jak na konflikty
  • jak předcházet nebo zmírňovat rizikové chování (např. drogy, šikana apod.)
na čem si zakládáme

Nízkoprahovost – nízkoprahovost je vytvářena tím, že zařízení je situováno v lokalitě, kde se cílová skupina běžně pohybuje, otevírací doby klubu i terénních služeb jsou přizpůsobeny potřebám cílové skupiny, služby jsou poskytovány bezplatně, anonymně, časově nestrukturovaně v rámci celé otevírací doby, uživatel služeb je limitován pouze vstupními pravidly, která zajišťují bezpečné prostředí.

Bezpečí a odbornost – prostor v N klubu nebo v terénu vnímáme jako prostředí, kde není místo pro šikanu nebo diskriminaci, proto všichni v zařízení dodržujeme stanovená pravidla, zároveň zaručujeme klientům důvěrnost sdělených informací – naši pracovníci dodržují etický kodex organizace, v případě osobních a citlivých údajů o klientovi dodržujeme ustanovení Zákona o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb.; bezpečné prostředí je podpořeno i odborností pracovníků N klubu, kteří při práci s klienty dbají postupů dobré praxe nízkoprahových zařízení, každý pracovník má také vytvořený vzdělávací plán na daný rok, který průběžně naplňuje.

Dostupnost a otevřenost – jsme k dispozici po celý rok, pro všechny, kteří spadají do naší cílové skupiny a dodržují pravidla, bez ohledu na původ, náboženské vyznání, politickou orientaci, sociální postavení, rasu, sexuální orientaci nebo pohlaví, nikdo se nemusí registrovat ani nám hlásit, kdy a jestli za námi přijde, stejně tak není povinné chodit pravidelně, rozhodne se každý sám podle sebe.

Individuální přístup – ke každému uživateli služby přistupujeme individuálně, což znamená podle specifičnosti jejich osobnosti, při spolupráci akceptujeme např. schopnosti, vědomosti, dovednosti, temperamentové a charakterové zvláštnosti, ale také zkušenosti a stávající životní situace, do kterých se uživatel mohl dostat.

práva a povinnosti (pravidla)

Práva:

  • Právo na soukromí – je na rozhodnutí každého uživatele, které informace pracovníkům zařízení sdělí, pracovníci informace nevynášejí mimo zařízení. (Pokud informace spadají pod oznamovací povinnost, je zařízení povinno tuto skutečnost ohlásit příslušnému státnímu orgánu).
  • Právo na bezpečný pobyt v zařízení – pracovníci i uživatelé služeb N klubu ve svém chování k ostatním nepoužívají jakékoliv projevy slovního nebo fyzického napadání.
  • Právo na prostor bez drog – během času tráveného v N klubu klienti služeb neužívají žádné legální nebo nelegální návykové látky, označované jako drogy. V rámci terénní formy služby toto právo nezahrnuje tabák a tabákové výrobky a nikotinové sáčky.
  • Právo říct „ne“ – klient se sám rozhoduje, jak stráví čas v N klubu a zda se aktivně zapojí nebo ne, neúčast není důvodem k odchodu. Výjimkou jsou řízené skupiny realizované v ambulantní formě služby a školní opakování u mladší cílové skupiny.
  • Právo na vlastní názor a rozhodnutí – uživatel služby je expertem na svůj život a pracovníci zařízení to respektují.
  • Právo na pomoc a podporu – pracovníci klientům naslouchají a v případě zájmu jim pomáhají řešit aktuální problémy dle svého nejlepšího profesního úsudku a schopností.
  • Právo na stížnost – pokud klient není spokojen s poskytnutím některé ze služeb, má výhrady k pracovníkům zařízení, nebo v N klubu zažil něco, co nepovažuje za správné, může si stěžovat, ústně, písemně i anonymně, všechny stížnosti jsou řádně prošetřeny. Bližší informace zde.

Povinnosti (základní pravidla):

  • V klubu a okolí se nekouří.
  • Chováme se k sobě slušně a s respektem.
  • Dodržujme pořádek a čistotu.
  • Věci ostatních necháváme v klubu.
  • Udržujeme přátelské vztahy.
  • Konflikty řešíme s rozvahou, bez fyzického a slovního násilí.
  • V klubu a přítomnosti pracovníků se nemanipuluje s drogami.
jak to u nás chodí
  • Při prvním setkání se seznámíme a vysvětlíme vám, jak naše zařízení funguje.
  • Zajímá nás, co vás trápí, co vás baví a s čím potřebujete pomoci. Společně probereme, jaké služby můžeme nabídnout.
  • Vždy vám nasloucháme a poskytujeme podporu, aniž bychom vás soudili. Vzájemná důvěra je pro nás klíčová.
  • Můžete se zapojit do různých aktivit – od her a kreativních činností po rozhovory s našimi pracovníky. Společně se můžeme bavit o situacích ve škole, v rodině, mezi přáteli nebo jen nabídnout bezpečný prostor pro sdílení.
  • Pokud spolupráce bude podle vašich představ, uzavřeme s vámi ústní dohodu o poskytování služby. Není třeba nic podepisovat.
  • Společně budeme pravidelně hodnotit, jestli vám spolupráce s námi stále vyhovuje a zda naplňuje vaše potřeby.
  • Službu můžete kdykoliv přerušit nebo ukončit podle svého uvážení.
  • My můžeme spolupráci ukončit, pokud by došlo k porušování pravidel nebo pokud by už pro vás naše služby nebyly přínosné.

náš tým

 

Zdeněk Urban

vedoucí NZDM N klub Mnichovo Hradiště

Naše práce stojí zejména na podpoře, naslouchání a sdílení. Společně s celým týmem tvoříme bezpečné a inspirativní prostředí, kde se každý mladý člověk cítí respektovaný a vyslyšený. Týmová práce je pro nás klíčová a jsem hrdý na to, že mohu spolupracovat s tak oddanými profesionály.


„Každý hlas je důležitý – každý příběh má smysl.“

Martin Petráček

pracovník v sociálních službách

Naplňuje mě přímá práce s klienty a pravidelné vzdělávání. Věřím, že po letech můžeme vidět výsledky naší práce i když to tak někdy na začátku nevypadá.


„Lidem neschází síla, schází jim vůle.“

Kateřina Kopiarová

sociální pracovnice

Baví mě, že žádný den není stejný, práce je různorodá a smysluplná. A člověk nikdy neví, co ho ten den potká, takže musí být připraven na cokoliv. Mám ráda práci s jednotlivci a velký smysl mi dává i práce se skupinou na téma dle programu.


„Only when we are no longer afraid do we begin to live.”

Lucie Barabášová

sociální pracovnice

Jsem moc vděčná, že můžu dělat práci, která má smysl a ještě k tomu mě baví. Každý den je jiný, příběhy dětí jsou zajímavé a já jsem ráda, že tu pro ně můžeme být. Je super vidět, jak se nám otevírají, jak nám věří.... jsme pro ně přístav v tom někdy dost rozbouřeném moři. A co je taky dost důležité a fajn je to, že jsme sehraný tým, který si dokáže krýt záda.


"Příležitosti se nestávají, to ty si je vytváříš.''

našim hlavím cílem je bezpečný přechod z dětství do dospělosti

Jak to vidí sami klienti

 
Mystery Person
{

V Lidech jsem se dost zklamal, nikdo nikdy moc neposlouchal a já nevěděl co si počít. Připadal jsem si ztracený a bezpomocný. Díky zkušenostem jsem se víc bál komunikace. Strach z reakcí mě přiváděl do stresu. Nastala však změna. Díky N Klubu a jejich sociálním pracovníkům. Poznal jsem, že jsou i lidé kteří mě poslouchají a neodsuzují. Komunikace se postupem času začala zlepšovat a má důvěra taktéž. Jen diky pracovníkům jsem si více jistější. Bezmocnost a ztracenost pomalu zmizela a já jsem teď mnohem šťastnější.

5
Franta, 14 let
Mystery Person
{

Naše finanční situace nebyla zrovna nejlepší a jelikož začala škola bylo potřeba spousta nových školních pomůcek. Vždy když se o tom začalo mluvit tak jsem znejistěl a cítil jsem se velice špatně. Pohledy učitelů i spolužáků byly jako bodání ostrým předmětem. Svěřil jsem se pracovníkům v N Klubu a díky tomu mi skrze nadaci Terezy Maxové pomohli získat potřebné finance na školní pomůcky. Všechny nepříjemné pohledy zmizely a já byl za vše co pro mě pracovníci udělali nesmírně vděčný, a i ve škole to bylo znát.

5
Bára, 12 let
Mystery Person
{

Chtěl jsem udělat něco se svojí postavou, jelikož mě trápilo, že nemám žádnou fyzičku. Chtěl jsem začít chodit do fitness centra. Měl jsem ale problém s tím, že jsem neměl s kým jít, jelikož nemám moc kamarádů a také jsem se bál a nevěděl co mě čeká. Pracovníci Semiramis N Klub MH mi pomohli najít odvahu a díky jejich doprovodu do fitness centra dnes se už nebojím nových věcí a jsem odvážnější. Bez jejich pomoci bych se stále bál.

5
Ondra, 13 let

rok 2023 v číslech

2

města

99

klientů

23

nových klientů

1235

kontaktů s klienty

podporují nás

Ministerstvo práce a sociálních věcí

Nadační fond Albert

Realizováno za finanční podpory Středočeského kraje.

Činnost organizace SEMIRAMIS z. ú. je podporována městem Mnichovo Hradiště.

kvalitu služeb prověřil čas

Logo členství v České asociaci stretwork