Bc. Ivana Myšková
“Měla jsem možnost setkávat se s různými věkovými skupinami dětí. A tak vím, že ať předškolák nebo puberťák, každý potřebuje, aby mu někdo naslouchal, chápal ho a respektoval. Domnívám se, že než řešit krize, je lepší, špatnostem světa předcházet, nejlépe s úsměvem. ;)”
Bc. Pavlína Zdražilová
"Lektorování je skvělý způsob, jak dětem zábavnou formou poskytnout informace, které je mohou pozitivně ovlivnit a pomoci jim v životě. Jako lektor mohu hodně předat, a zároveň také sama získat nové zkušenosti, zážitky a dělat něco smysluplného."
Bc. Barbora Škabradová
"Práce s dětmi je radost, ale někdy i pořádná výzva. Ať tak či onak, z každého setkání s dětmi si odnáším spoustu nových zkušeností a věcí k zamyšlení. Navzájem si rozšiřujeme obzory zábavnou cestou primární prevence, ve které vidím smysl!"
Bc. Tereza Bočanová
"Byla jsem bezradný teenager. Teď mám sice pořád spoustu otázek na život, ale taky pár odpovědí, nějakou tu zkušenost. Třeba se mi povede aspoň jednomu dítěti udělat v něčem jasněji. A to je přece skvělá práce, ne?"
Bc. Jan Bubanec
"To, co děláme, je méně než kapka v moři. Ale bez této kapky by tady něco chybělo.“, říkávala Matka Tereza. I kdyby měla primárka vliv na jediné dítě ve třídě, pak to mělo smysl. Primární prevence je pro žáky majákem, osvětlujícím neznámé prostředí dospělosti. Bude mi ctí zprostředkovávat tomuto světlu cestu."
Bc. Monika Dohnalová
"Při práci lektorky se mi líbí "střet" dospělého světa s tím dětským. My jako lektoři se snažíme předávat dětem pravdivé informace, které mohou sehrát při jejich dospívání velkou roli a oni naopak nám umožní dívat se na vše z jiné perspektivy."
Lucie Vanessa Frischová
"Jsem ráda za každou příležitost vidět děti přemýšlet a obzvláště nad věcmi, ke kterým se běžně v myšlenkách třeba tolik nedostanou. Myslím, že je důležité je v tomto podporovat. Vést je k samostatnému myšlení, vzájemné toleranci a diskusi a učit je dívat se na svět z různých úhlů pohledu - a to vše interaktivní formou."
Tereza Kaulerová
"Pracovat s dětmi je pro mě velmi důležité, protože se s nimi cítím nejvíc ve své kůži. Jsou naší budoucností a je důležité naučit je, jak zvládat různé rizikové situace, aby pro ně byl život snazší a bezpečnější. Dnešní svět zdá se být čím dál těžší a proto je dobré předat jim vědomosti o možnostech, jak si ho mohou usnadnit."
Kateřina Raichlová
"Předávat dětem informace, které napomáhají k životu bez rizikového chování je radost. Stejně tak jako samotná práce s dětmi, jejich upřímnost a bezprostřednost. Jsem ráda, že mohu být tou, která jim tyto informace předává a zároveň si z této práce i spoustu odnáší."
Viktorie Pudíková
"Opakem závislosti není střízlivost, opakem je blízkost”. Tenhle citát od Johanna Hariho se mě před pár lety chytil a od té doby mě už nepustil. Věřím, že právě napomáhat k utváření zdravého kolektivu, ve kterém se mám o koho opřít, kde se mám komu svěřit, takového kolektivu, který je k rizikovému chování vnímavý a ví, co z něho může vyplývat je jedním z nejlepších způsobů, jak rizikovému chování předcházet. A o tom pro mě primární prevence je.
Julie Vilímová
"Lektorování je pro mne výzvou a možností se posouvat vpřed. Jsem zvědavá, co se na této cestě dozvím jak o ostatních, tak o sobě. "
Jana Noháčová
"Práce s lidmi mě všeobecně baví, naplňuje a dává smysl. V předchozí práci jsem pracovala s dětmi, co už v nějaké krizi byly. Nyní bych jim chtěla pomáhat, aby se do ní nedostaly."
Tereza Vlčková
"Práce lektora primární prevence mi dává velký smysl, protože myslím, že je vždy lepší potížím předcházet. Chtěla bych dětem předat důležité znalosti i dovednosti, které jim pomohou projít základní školou a turbulentím obdobím dospívání. Moc se na tuhle výzvu těším."
Bc. Simona Spěváková, Dis
"Život je oříšek, natož pak puberta a dospívání, kdy člověk kolikrát neví, jakou cestou se vydat. Žáky pravděpodobně potká nejedna překážka a právě preventivní programy na školách mohou být malým odrazovým můstkem k jejich překonání. Ať už díky vědomostem, které si z hodin odnesou, nebo jen tím, že svěřit se druhému je v pořádku. Moc ráda toho budu součástí."
Vít Uhlíř
"Práce s dětmi bylo něco co mě vždy naplňovalo a v čem jsem viděl smysl. V dnešní rychle se měnící době může být pro děti a dospívající těžké najít sami sebe, zvlášť když se setkávají s nepochopením ze strany rodičů a/nebo vrstevníků. Na lektorování mi přijde úžasné to, že mohu pomoci žákům vyznat se v dnešním zmateném světě a doufám, že do jisté míry i sobě samých. "
Markéta Kubálová
"Lektorování je pro mě výzvou a zároveň potěšením. Baví mě práce s dětmi, jejich zvídavost a upřímnost. Na práci lektora mi přijde super, že dětem předáváme informace, něčemu novému je můžeme přiučit a to samé ony nás."
Valentýna Štumpfová
Práce lektora programů primární prevence je pro mne skvělým spojením mé lásky k práci s dětmi a mé osobní filosofie, pro jejíž vysvětlení si vypůjčím výrok C.G. Junga: „I ta nejmenší věc, která má smysl, má v životě větší cenu než ta největší bez něj.“.